søndag 17. januar 2010

Jeg emigrerer!

Neida...ikke helt. Jeg bare drømmer om å emigrere!
Jeg innrømmer: jeg sluker alt som heter interiør og designprogrammer på TV, bortsett fra 1,2,3 oppussing, men det er en helt annen sak..
Favoritten er Grand Design. Ingen over-ingen ved siden av. For noen fantastiske bygninger de har rundt omkring i Storbrittania!! Tenk å få kjøpe en gammel, ruin, en kirke uten spir, en gammel vannmølle, for deretter å bygge det opp igjen...sukk...
Hvorfor finnes ikke det slike bygninger på vestlandet??? Eller på Askøy, der jeg er "stucked for life", ihvertfall til barna flytter ut...
Vel er det koselig å bo her, men bygningene! Hvor er de??? Jeg ønsker meg en ruin av en murbygning, det kan selvfølgelig også være en lagerbygning a la "Manhattan skyline med vareheis til toppen.." Jeg er da ikke så kravstor!

Se bare på dette fantastiske huset over! Se for deg en deilig sommerdag, der lyset siver inn gjennom vinduene, fuglene kvitrer og hjorten lusker rundt hushjørnet...dobbeltsukk! (Jeg klarer utmerket å fortrenge vinterdagene...)
Hadde jeg bodd her, skulle jeg garantert åpnet mine doble glassdører (som ikke er der. Ennå.), og ropt høyt: HJEMMEBAKT BRØD MED HAPÅ!!!
Jeg skulle gått i mine hvite, flagrende kjoler, barbent selvfølgelig, sittet ute og lest en god bok, planlagt neste prosjekt og drukket hjemmelaget saft fra egen hage...



En gammel hest hadde ikke vært å forakte heller...og for ikke å glemme en viktig ting: BYEN!
Huset skulle lagt øde, men ikke lenger vekke enn at man kunne ta en kjapp tur til byen, gå på kafe, shoppe, treffe venner og være sosial. For deretter trekke seg tilbake i sitt lille slott på landet.....tredobbelt sukk!!!
Ja, jeg innrømmer det gjerne; jeg er en håpløs romantiker! Men er det for mye å be om en liten ruin...?


Og nå lurer dere gjerne på hva telefonkiosken gjør i dette innlegget??
Jo....jeg har så lenge jeg kan huske ønsket meg en gammel, rød telefonkiosk! Den skal selvfølgelig stå i min toppleilighet på Manhattan (eller på Askøy) og brukes som dusjkabinett!
For flere år siden fikk jeg faktisk en! Jeg hadde den som ønske nr.1 til jul, ønskelisten ble "offentliggjort" og rett før jul, datt det en liten pakke i postkassa; en bittebitteliten rød telefonkiosk, 3 cm høy og helt identisk med originalen. Håndlaget og sveiset sammen av en god venn på andre siden av fjellet som hadde sett ønskelisten...tror kanskje det er den beste julegaven jeg noengang har fått...
Kanskje jeg skal be om en bitteliten ruin også?

Ha en drømmende søndag!

Klem





7 kommentarer:

  1. Hahaha,
    du skriver godt!! Drømmer er viktig - enten de går i oppfyllelse eller ikke!!!

    Jeg har også en slikt glansbildeaktig drøm om å bo på landet.. Tror det kunne vært kjekt!

    Ja, du kan nå meg på mail :
    jth@klover.no

    Kjekt med lyd fra deg nå! Var faktisk innom på nettbutikken din tidligere i dag og snoket litt ;o)

    Klem J.

    SvarSlett
  2. Et herlig innlegg... Drømmer er viktig og deilig...

    Herlig ...telefon kiosk som dujs kabinett...


    Klem Kerstin

    SvarSlett
  3. Halloooo...

    Det var jammen bra du ikke skal emigrere enda!
    Men enig med deg, det kunne godt vært litt flere spennende murer rundt omkring...hi.hi

    Syntes du har en vakker drøm...kanskje den går i oppfyllelse en dag! Da kommer jeg og besøker deg, garantert...høres ut som et drømmehjem:))

    Slitan med ny header også..den var tøff!

    Ønsker deg en fin ny ukestart, stor klem

    SvarSlett
  4. Hei på deg.

    Vakre drømmer, er nok flere som kunne tenke seg å slå følge med deg på denne tiden.

    Håper du inviterer til bloggtreff når du har emigrert, hi hi ;)

    Nydelig ny header, "slitan", som vi sier her i Bergen.

    Ønsker deg en fin onsdagskveld.

    SvarSlett
  5. Hallo Ofelia.

    Takk for kommentaren hos meg. Jeg måtte smile og smiler enda, du gjorde meg så himla glad med det du skrev. You made my day, today ;-)

    Det er ikke for mye å be om en ruin, det er bare så synd vi ikke har så mange av de her til lands. Og hvis det finnes noen ekstra fine, så skal du banne på at de er verneverdige med klar beskjed IKKE RØR!

    Men jeg er så hjertens enig med deg i det du skriver. Ser for meg scenarioet du beskrver og det høres unektelig helt deilig ut. Sånn vil jeg også leve!!! Med nybakt brød og Hapå.

    Linker deg jeg, kosa meg her inne.

    Snakkes.

    Marit

    SvarSlett
  6. Utrolig flotte bilder, og inspirerende tekst:))
    Har award til deg på bloggen min..
    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett