mandag 25. januar 2010

Jeg vil male dagen blå!

Blått er evighetens farge. Blått er himmel og hav.
Blått symboliserer avspenning og ro.
Blått symboliserer fred, sannhet og samarbeid.

En tur ut i det blå betyr at målet ikke er bestemt på forhånd, veien blir til mens man går...
Å være blåøyd betyr å være godtroende...

Blått kan også bety renhet, troskap, fromhet, visdom og storsinn..


Et lite blått, gammelt skap symboliserer ekte kjærlighet til fordums tid...ihvertfall for meg!
Ha en strålende blåmandag!




10 kommentarer:

  1. Vakkert..Blått er nydelig i alle årstider...


    og skapet var nydelig...

    ha en fin uke...

    Kerstin

    SvarSlett
  2. Ja...det var jammen litt av hvert blått symboliserte...morsom lesing....
    ha en nydelig dag til deg
    klemmer på:)

    SvarSlett
  3. For meg er blå en sommerfarge.
    Jeg har nesten ingenting blått her hjemme, men veldig mye blått på sommerhuset :o)

    Jeg har bestilt veske hos Josefine, jippi!! Svart og hvit ;o) Er det det samme som deg? Håper ikke jeg hermer helt nå da?? ;o)
    Gleder meg til å få den!

    Har tenkt mye på deg i det siste. Har litt travle dager,
    men tur til Askøy står snart på programmet!

    Mandagsklem til deg, cecilie!

    SvarSlett
  4. Et herlig blått innlegg!!
    Elsker blått :o)

    Ha en fin dag :o)

    SvarSlett
  5. Jeg har gitt deg en Award som kreativ blogger. Hent denne på min blogg og publiser denne på bloggen din!
    Marianne

    SvarSlett
  6. Hei på deg!

    For et herlig innlegg med gode farger og stemninger, dette kan du:) Det blå skapet var skikkelig flott...

    Tenkte å stikke innom butikken i morgen eller onsdag etter jobb, håper jeg ser deg da:))) Stor klem fra meg

    SvarSlett
  7. Så herlig ,blått er en nydelig farge ,fyller en med tanker om sommer ,og fyller sjel og sinn med ro . takk for flott bilder og innlegg:)

    SvarSlett
  8. De skålene var shitfiiiin som vi sier i trøndelag. Jeg ønsker meg.

    Marit

    SvarSlett
  9. Herlige bilde.:-) blått er bare nydelig.:-)

    SvarSlett